Historik för MatchOffice

MatchOffice grundades år 2004 av Hauke Haas och Jakob Dalhoff med syftet att erhålla hyresgäster för kontorshotell. Sedan dess har MatchOffice expanderat och vi finns idag i 19 länder.

För mäklare, fastighetsbolag och privata uthyrare är MatchOffice en marknadsföringsplatform som säkerställer maximal och målinriktad online profilering, samt säkerställer löpande hänvisningar av kvalitativa kunder: därmed fler potentiella och faktiska hyresgäster lättare, snabbare och billigare. Kort sagt har MatchOffice skapat en samlad marknadsplats där hyresgäst och hyresvärd snabbt och enkelt kan komma i kontakt med varandra till fördel för båda parter.

 

Historik

2024:

År 2024 lanseras en ny version av vår programvara. Den uppdaterade programvaran genererar en smidigare process vid skapande och redigering av dina annonser.

Vårt första försök med ett AI-verktyg har också satts i rullning. Integrationen med ChatGPT kan hjälpa fastighetsägare att skriva en detaljerad hyresbeskrivning på nolltid.

Vi har tagit fram nya funktioner för att förbättra annonseringen på sociala medier.

Arbetsflödet på det ukrainska kontoret påverkas såklart av kriget även under 2024. Jakob står bakom en rad olika humanitära stödprojekt till Ukraina. Några exempel är: produktion och distribution av mobila akutkliniker till fronten samt donation av värmekuddar som håller de ukrainska soldaternas händer och fötter varma under vintern.

Logoer
2023:

I början av 2023 har vi fortsatt vårt stöd till Ukraina. Vi har skänkt pengar till lokala barnhem och låtit våra anställda arbeta frivilligt i humanitära projekt.

Vi har samarbetat med Lviv International Rotary Club och en av våra medarbetare, Mykola, skickades till armén i Ukraina. Vi är stolta över att han kämpar för sitt land. Kriget har påverkat våra dagliga rutiner, men det har inte påverkat vår optimism och drivkraft att betjäna våra samarbetspartners på en global nivå.

Vi har förbättrat den nya versionen av vår leverantörsbackend och arbetar med att omforma e-postflödet för både kunder och leverantörer.

Logoer
2022:

I dessa fruktansvärda och osäkra tider för Ukraina har MatchOffice beslutat att låta sina anställda vara volontärer så länge de behöver. Kriget har påverkat företaget, men har inte påverkat verksamheten, eftersom majoriteten av de anställda bor och arbetar i Lviv. MatchOffice ger 100 % support till Ukraina.

När det gäller barnen från de barnhem vi stödjer, har de förts till Italien och Slovakien på ett säkert sätt.

För första gången i MatchOffice historia arbetar vi med mer än 11 5000 flexibla arbetsplatser över hela världen.

Efter två år med lockdown upplever vi mer optisism och fler förfrågningar.

Backend för leverantörer gjordes om totalt, villket gjorde det mycket enkelt för en hyresvärd att administrera sina leads och platser.

LogoerLogoer
2021:

Under 2021 har vi slutfört omdesignen av webbplatsens frontend. Många förtbättringar har gjorts för att hjälpa våra kunder.

Webbplatsens infrastruktur har optimerats för bättre prestanda.

Vi har stora förväntningar för detta år. Våra anställda gör fortfarande ett bra jobb när de arbetar hemifrån.

Vi fortsätter att implementera redesignen för List Vy för en bättre upplevelse. Vi registrerade 10 nya föräldralösa barn att delta i projektet The Future Match for Children.

Logoer
2020:

Under den första perioden av 2020 har vi uppdaterat vårt intranät, ändrat vår sökmotor och lagt till en automatisk frågesektion som är smidig för frekvent ställda frågor.

Vi uppdaterade designen på vår hemsida till en modern och fräsch layout.

På grund av COVID-19 panemin arbetar nu MatchOffice hemifrån.

Trots COVID-19-pandemin har vi expanderat och arbetar nu med mer än 11 ​​000 affärscentra världen över.

Under hösten startade vi projektet “The Future Match for Children”, ett program som hjälper föräldralösa barn i Lviv, Ukraina, att lära sig engelska och förbättra deras framtid i globala företag.

Logoer
2019:

Under våren bestämde vi oss för att öka vårt fokus på marknaden för mötesrum. Efterfrågan och intresset för att hyra möteslokaler tyder på en potentiellt stor marknad. Antalet mötesrum på Matchoffice har aldrig varit större.

I mars lanserade vi ett tillägg till lokaler i kategorin ”butik”. Det är nu enkelt att se om butiken är lämplig som café eller restaurang.

Logoer
2018:

I starten av mars lanserade vi ett nytt sätt att visa tillgängliga lokaler på. Vi har arbetat mot att ge hemsidornas besökare ännu bättre överblick och det är därför nu möjligt att välja mellan att visa sökresultat som en lista, i rutnät eller som en karta.

I maj lanserade vi vårt Partneremblem - koncept där hyresvärdarna kan välja att visa vårt patner- märke på sina annonser och egna webbplatser. Genom partner-märket visar de att de är betrodda samarbetspartners med MatchOffice.

För att förbättra kvaliteten på de hänvisningar vi skickar åt våra hyresvärdar, introducerade vi även ett nytt poängsystem som heter Quality Score. Systemet fungerar en checklista på hur man kan förbättra annons-kvaliteten på MatchOffice.

Vår enhet i Ukraina får ett nytt och större kontor i Lviv. Vi expanderar genom att anställa flera nya kollegor i Ukraina. På hösten flyttade vårt danska team till vårt nya kontor i Köpenhamn.

Logoer
2017:

I 2017 färdigställs omrelanseringen av vår internationella plattform och vi har nu samma visuella identitet globalt.

Vi tillför också coworking, möteslokaler och virtuella kontor till listan över lokalkategorier som man kan annonsera för via MatchOffice.

Under hösten är vår styrelse i Beijing för att möta några av våra existerande kunder, få inspiration av marknaden och för att team-buildea.

I slutet på året lanserar vi också en ny design av vår listvisning. Den nya designen ska göra det ännu smidigare att beställa information om hyresobjekt.

Logoer
2016

I början av året slår MatchOffice ihop sig med systerbolaget Lokalebasen.dk och företaget får en enhetlig visuell identitet. Utöver detta lanserar vi vår holländska webbsida.

Vi får ett Google-certifikat som gör det möjligt för oss att skapa virtuella visningar av våra kommersiella fastigheter via Google Street View. Senare under 2016 utvecklas detta vidare tillsammans med Walkinto.in, till en funktion som gör det möjligt att uppleva och utforska våra virtuella visningar i Virtual Reality.

Under mitten av 2016 etablerar vi ett kontor i Finland dit vi anställer en fulltidsanställd som genom sin fysiska närvaro bidrar till bättre service för våra kunder och användare i Finland, och därmed skapar mervärde. I slutet av 2016 öppnar MatchOffice upp en ny avdelning med fem IT- utvecklare samt andra medarbetare i det historiska centret av Lviv i Ukraina. Detta för att optimera och utveckla vår plattform.

Logoer
2015:

I början på året etableras MatchOffice i Norge med en självständig norsk sida och nu finns vi också i Finland, Spanien och Polen. Vi lanserar även en modern och elektronisk version av den danska tidningen NINEtoFIVE, som därmed ersätter nyhetsmagasinets tidigare tryckta upplaga. Den elektroniska versinen lockar mer än 50 000 läsare månatligen.

rrr
2014:

I maj lanserar vi en modern och hållbar design och arbetar de efterföljande månaderna med att användar-optimera sidan.

I augusti välkomnar vi en fransk statistiker, Arthur Katossky, som skriver sin doktorsavhandling med oss.

I samband med en organisationsändring och behovet för fler arbetsplatser, flyttar vi den 1 juli från cellkontor i Hellerup till ett öppet kontorslandskap i Köpenhamn. Således ökar möjligheten för att arbeta smidigt och efter scrum-tankegången. På taket ovanför vårt kontor har det etablerats ett innovativt stadslantbruk, där vi är huvudsponsor av fyra bikupor.

frgg

2013:

Vi lanserar MatchOffice.se, som drivs som ett svenskt aktiebolag med syftet att erbjuda traditionella leasingavtal i Sverige. Vi blir en del av ett viktigt avtal med Syrian Bank Audi och deras över 20 anställda flyttar till sitt nya kontor i Istanbul.

MatchOffice totala utbud omfattar ca. 4500 business center i över 100 länder.

 MatchOffice i Sverige
2012:

MatchOffice lanserar självständiga hemsidor för en rad länder såsom Indien, Singapore och Hong Kong.

För första gången samarbetar vårt företag med en internationell investeringsbyrå, närmare bestämt Copenhagen Capacity under det internationella fastighetsevenemanget MIPIM i Cannes i Frankrike, i början av mars. Samtidigt fortsätter Lokalebasen.dk att växa på den svenska marknaden och finns nu även i Skåne.

I början av året publicerar vi första numret av tidningen "Nine to Five", som ger hyresvärdar möjlighet att tillkännage lokaler till en stor motiverad målgrupp. Tidningen distribueras till 30.000 kontorsföretag i Storköpenhamn.

Historie 2012
2011:

Under året fokuserar vi på att optimera vår internet-närvaro. MatchOffice börjar bland annat att erbjuda energieffektivitets-etiketter så att hyresgäster kan se nivån på energiförbrukningen i sina kontorsbyggnader. Samtidigt blir MatchOffice certifierad att ha CO2-neutral status.

 Historie 2011
2010:

Lokalebasen.dk ombildas till aktiebolag och får en professionell styrelse bestående av Lars Heilesen, Tomas W.Færch samt Jakob Dalhoff. Samma år anställs en amerikansk medarbetare för att introducera en serie marknadsföringsinitiativ i USA. Som resultat har vi 850 amerikanska business center på vår globala webbsida.

 Lokalebasen.dk ombildas till aktiebolag
2009:

MatchOffice etableras i UK och ett internationellt avtal med Regus tecknas. Således börjar vi att representera kontorshotell i en stor del av Afrika och Mellanöstern, vilket förmedlas via vår internationella hemsida. Den 1 februari lanseras Lokalebasen.dk online och de första hyresvärdarna upprättar sig på sidan. Under hösten börjar det att genereras uthyrningar på Lokalebasen.dk.

 Skrivbordsikon
2008:

Det anställs utländska projektmedarbetare med anledning av att MatchOffice lanseras i Holland, Luxemburg, Spanien, Italien samt Frankrike. Vid sidan av utvecklas den danska hemsidan Lokalebasen.dk som har syftet att förmedla traditionella lokaler.

 Lokalebasen.dk logotyp
2007:

I löpet av året lanserar vi en ny och användarvänlig design. I samma veva etableras MatchOffice i Tyskland, Österrike och Finland

 finland
2006:

MatchOffice expanderar och etablerar hemsidor i Sverige och i Norge med fokus på storstäder så som Malmö, Stockholm, Göteborg och Oslo.

 Norge sverige
2005:

I början av året går MatchOffice online med sin danska hemsida och redan efter första halvåret förmedlar vi stolt över halvparten av alla kontorshotell på den danska markanden.

 Kontorfællesskaber
2004:

MatchOffice grundas av Hauke Haas och Jakob Dalhoff med syftet att hitta hyresgäster till danska kontorshotell.

matchoffice 

« Tillbaka

Våra medlemskap
  • MatchOffice medlemslogotyp
  • MatchOffice medlemslogotyp